magdireceptek

Tátráról- bővebben

Az elmúlt héten a Magas-Tátrában és a Szlovák paradicsomban jártunk. Gyönyörű volt. Mivel gasztroblog, azzal kezdem, hogy miket ettünk :)) Szeretünk ilyenkor hazait (is) vinni, enni, és persze egy kicsit a helyibe belekóstolni. Indulásunkat megelőző este készítettem több mindent, hogy ott minél több időt tudjunk a természetben tölteni, ezeket mélyhűtőtáskában vittük el, dobozolva. Ezek készültek: friss tökből kapros tökfőzelék (ennek a receptjét is majd leírom, ha ismét készítek ilyet), hozzá fasírtot készítettem. Emellett főztem kelkáposzta főzeléket (kaptuk a káposztát:), virslipörkölttel, szezámos-paradicsomos farfalle-t, és burritohoz sütöttem tortillákat. Mindezeket szépen eléldegéltünk, ill. tortilla tölteléket ott készítettem el; szintén ott készült káposztás tészta (ismét ajándék káposztából).
Kint úgy döntöttünk, nem éttermezünk, hanem vega ételeket keresünk boltokban, így akadtunk szójamajonézre, amiből saláta készült, illetve extra finom szójavirslire, különböző vegán joghurtkészítményekre, finom teljes kiőrlésű kekszekre, kenyerekre, olcsó, de nagyon finom gabonakávéra.
És akkor a túrákról:)
– Első nap épp csak megérkeztünk, ismerkedtünk a helyiekkel, szállásunkkal, kisebb sétákat tettünk. Második nap a Szlovák paradicsomban tettünk 38 km-es túrát. Hát, a végére már fájt a talpunk 🙂 De gyönyörű volt: falétrákon, hidakon, fémlétrákon mászkáltunk, elég jól kiépített útvonalakon. Majd a Hernád-áttörést jártuk be, itt szintén a sziklafalba vájt vastálcákon mehettünk több helyen előre. Hát, bennem volt némi félelemérzet, de férjem sokat bátorított. 🙂 A patakok, folyók feletti hidak is lenyűgözőek voltak.
Hogy egy kis hús is szerepeljen a blogon :)))

Harmadik nap a Nagyszalóki csúcsra másztunk fel (2452 m), a panoráma itt készült útközben. Itt egy méteres hóval találkoztunk (én kicsivel a cél előtt emiatt meg is álltam, mert egyébként is sajnos felfáztam, és nem szerettem volna súlyosbítani a helyzetet). Visszafele zergét láttunk:

Negyedik nap ismét Szlovák paradicsom következett, ezúttal 35 km-es túra. Ebben szerepelt egy 72 méteres szikla-vízesés megmászása is (1200 méteres magasságban)…Ez a kép mászás közben készült:

Ötödik nap városnézés volt, illetve vegán termékek beszerzése 🙂 Poprad városában. Környező kis falvakat is megnéztünk, illetve megmásztunk pár dombot azért hazafele jövet, találkoztunk őzekkel, mókusokkal.

Hatodik nap pedig sajnos annyira elhatalmasodott a felfázásom, hogy nem nagyon bírtam lépni sem, fájt már a vesém is, így én otthon maradtam, férjem tett egy rövidebb túrát, egy Magas-Tátrában található szurdok-völgyben, amely tulajdonképp egy folyamatos vízesés.

Ezeket olvastad már?

Sárgaborsópástétom szezámmaggal

Finom, tél végi pástétom készült tegnap este. Hozzávalók: 15 dkg sárgaborsó 5 dkg szezámmag, pirítva, darálva 2 dkg pirított zabpehely,...

Fanni kedvenc bucija

Egyik nap eszembe jutott, hogy régen készítettem zsemlét. Gyorsan kitaláltam egy receptet és azóta negyedszerre sütöm, nekünk „bejön”. Fanni egy...

Céklás hummusz

Hmmmmm,  finom és persze egészséges pástétom; és a színe is gyönyörű. 🙂 Hozzávalók: 20 dkg csicseriborsó3 gerezd fokhagyma1 ek. Yoja...